Polis uitbetalen
-
Wat moet ik doen om een polis uit te laten betalen?
Vult u dan dit formulier in. Wij controleren deze gegevens. Daarna ontvangt u een mail waarmee u de uitkering van de verzekering(en) kunt aanvragen.
-
Hoelang duurt het voordat ik een uitbetaling ontvang?
Op onze site leest u wat onze reactietermijnen op dit moment zijn en hoelang het duurt voordat u een uitbetaling ontvangt. Als blijkt dat we meer moeten uitzoeken, dan kan het iets langer duren. We houden u hiervan op de hoogte.
-
Er is nog premie ingehouden na overlijden. Hoe zorg ik ervoor dat dit bedrag wordt teruggestort?
Sorry dat we nog premie hebben ingehouden. De premie storten we na 56 dagen automatisch terug. Of als er nog meer verzekerden zijn, dan verrekenen wij dit met de volgende premiebetaling.
-
Wanneer is een verklaring van erfrecht nodig?
Als u niet de partner bent en het bedrag niet op de ervenrekening wordt gestort? Dan moet bij bedragen boven de € 2.418 (2023) een verklaring van erfrecht worden opgestuurd. Dankzij de verklaring van erfrecht weten wij zeker dat u de begunstigde bent.
-
Wanneer heeft Ardanta een legitimatiebewijs nodig voor de uitbetaling?
Als de uitkering hoger is dan € €2.418 (2023), dan moet een kopie van het legitimatiebewijs van de begunstigde worden opgestuurd.
-
Ik maak geen gebruik van alle diensten of leveringen in de polis. Kan ik deze vergoeding gebruiken voor andere zaken?
Elke dienst of levering vertegenwoordigt een bepaalde waarde. Wanneer u hier geen gebruik van maakt, kan deze waarde worden gebruikt voor zaken rond de uitvaart die niet verzekerd zijn binnen de polis. Hiervoor kunt u rekeningen naar ons toesturen.
-
Wordt de uitkering aan de nabestaande of aan de uitvaartverzorger uitgekeerd?
Of de polis wordt uitgekeerd aan de nabestaande of aan de uitvaartverzorger is afhankelijk van de polis die is afgesloten. Dit kunt u terugvinden in de polisvoorwaarden. U kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen via telefoonnummer (053) 488 11 22. Dan zoeken we het voor u uit.
-
Hoe weet ik dat de uitkering goed terecht komt?
Op Ardanta geeft Antwoord vindt u het antwoord op de vraag hoe u weet dat de uitkering goed terecht komt. Sjoerd, medewerker Ardanta, informeert u graag.